Sivut

maanantai 11. kesäkuuta 2012

I väntan på sommaren

Sommaren har äntligen kommit och jag vill bara vara ute på gården å påta i jorden. Har sått i trädgården lite allt möjligt och det är så roligt att se när de spricker upp. Barnen vill helst vara ute och när vi kommer in på kvällarna så är dom ganska trötta och min egen tid blir bara mindre.

För lite mer än en vecka sen var jag på Sylan med syjunta jänget och fick lite sytt till mig själv, barnen, födelsedagspresenter och några beställningsarbeten. Men jag märkte när jag kom hem att det som jag sydde sist på natten var jag inte 100 % nöjd med och fick sprätta upp när jag kom hem.


 Anni älskar sol och sommar och nn dag för sylan kom hon på att hon har ingen sol tröja. Mönstret blev en välprövad, från Ottobre 1/06. Den är egentligen långärmad på mönstret. Strl. 104

Denhär tröjan är gjord av tröjor hittade på loppis. Kombinationen blev jättelyckad och dottern gillade. Men hon gillade inte att bli fotad :)  Mönstret är från Ottobre 3/10. Strl. 104
 Tröjan åt mig själv. Tyget bytte jag till mig genom Kangashamsterit och mönstret är från Ottobres Creative Workshop. Storlek 38/40. Halshålet förstorade jag något för jag ville ha en lite mera öppen modell.
Såhär kan det se ut hos oss en skön lördagmorgon.
Denna tunika påbörjades på syjuntan för flera veckor sen men blev liggande för jag hade annan färg i overlocken. På Sylan sydde jag den fördig men konstaterade när jag kom hem att jag var inte riktigt nöjd. Mönstret är en Boheemian men den blev lite stor. Så jag sprättade upp den i halsen och på ärmarna och sydde en gummiband i midjan + att jag satte en röd band i midjan. Den blev mycket bättre å ser inte så stor ut mera. Mönster Ottobre 5/09, strl. 40. Tyg: Eurokangas

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti