Sivut

maanantai 18. maaliskuuta 2013

Nu ska det stickas

För en tid sen köpte jag garn till en tröja åt mig själv. Har inte på länge stickat så stora projekt så jag behövde updatera mina stickor. Efter att ha pratat med syjuntevännerna kom jag fram till att Knit Pro blir bra. Så jag sökte på nätet för att få dem lite billigare än vad de är i Finland. Jag ramlade in på LoveKnitting.com och där hade dom Knit Pro för ett bra pris. Beställde i detta skede endast den storleken jag kommer att använda till min tröja.

Passade samtidigt på att köpta födelsedagspresent till min mamma som också tycker om att sticka. Till henne blev det Knit Pro strumpstickor och Debbie Bliss silkgarn.


Turussa oltuani ostin Lankamaailmasta lankaa paitaan itselleni, mutta koska en ole yli kymmeneen vuoteen kutonut mitään suurempaa niin puikkoja piti myös hankkia. Hetken mietittyä ja keskusteltua kutoja kavereiden kanssa päädyin KnitPro puikkoihin.

Etsin netistä verkkokauppoja jossa KnitPron hinnat olisivat halvempia kuin Suomessa ja lopulta löysin LoveKnitting.com. Ostin itselleni sen minkä tarvitsen paidan tekoon ja lisäksi ostin lahjaksi äitille sukkapuikot sekä Debbie Bliss silkkilankaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti