Sivut

torstai 21. maaliskuuta 2013

Onion 2035 no2

Ensimmäisen Onion mekon jälkeen päätin kokeilla mallia 2035 pitsikankaasta. Löysin jonkin aikaa sitten EK:n pala laarista pitsiä. Ompelu oli tälläkin kerta helppoa ja tunnissa olin ommellut mekon :) Koska pitsi on aika läpinäkyvä laitoin mekon alle H&M musta pitkä toppimekko. Kiinnitin topin vain olkapäistä. Tästä tuli vähän hienompi mekko jota voi hyvin pitää myös juhlissa :)



Efter min första Onion klänning beslöt jag att prova modell 2035 även i spets. För en tid sen hittade jag på EKs stuvbitssida svart spets. Den drar tyvärr åt sig lite för mycket damm så det krävs att man har tarrarulle i väskan när man använder den :)

Det var än en gång lätt att sy klänningen. Sydde ihop den på en timme. Jag satte under klänningen fast en lång H&M top jag har haft i skåpet för den är ganska genomskinlig. Fäste toppen på axlarna på klännigen. Den här blev en lite finare version som passar bra på finare tillställningar.

2 kommenttia: