Sivut

keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Trädgården

Vår trädgård har fått en trevlig sommarslöja och det är roligt att vandra runt och beundra blommorna. Vi har gjort trädgården varenda sommar lite och nu ser det rätt trevligt. Men om jag känner mig rätt kommer det att ske några ändringar under sommaren.


Trädgårdslandet har vi också fått fixat och det är bara så skönt att vandra runt i den och se vad vi har åstadkommit. Potatisen sådde vi för 2 veckor sen och i lördags fick vi sått resten vi kommer att så förtillfället.  Att sen till sommaren och hösten få skörda ur egen trädgårdsland ekologiska grönsaker är värd all möda man gör i landet.

Svartvinbären har börjat blomma och jordgubbsplantorna har växt mycket sen jag fick dem rensade. Tyvärr måste jag nog bespruta jordgubbarna med nåt för de lider av ohyra.


Till trädgården ska jag göra ännu skyltar till alla produkter jag har sått i landet. Och för att hålla reda på vad jag har sått och var så har jag på papper gjort en karta över mitt trädgårdsland.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti