Sivut

sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Eliakselle vaatteet

Olin leikannut nämäkin vaatteet valmiiksi ennen Sylania mutta en ehtinyt ommella niitä siellä ja vasta nyt olen saanyt ne tehty. Lapset ovat olleet mummolassa pari päivää ja mä käytin sen ajan osittain ompelemiseen.

Till Sylan hade jag klippt ut en massa och en del av dem hann jag inte sy. Nu först har jag fått sytt de sista jag hade klippt ut. Barnen har varit hos svärföräldrarna ett par dagar och jag har utnyttjat en del av tiden till att sy.


1. Vaaleansiniset frotee sortsit, Kaava uusimmasta Ottobresta hieman mutettuna. Koko 98. Kangas on Fabriinalta. Sortseja koristaa pöllö, Buttinette.
2. Vaalean siniset housut,  Kaava High Jump muutettuna. Koko 98. Kangas Fabriinalta
3. Ruskeat pyjamas sortsit on tehty vanhasta paidasta. Koko 98
4. Pyjamaspaita koko 104, kangas Royal-tuote.
5. Pyjamas housut koko 104, kangas Ahkera Liisalta

1. Ljusblåa shorts i storlek 98. Mönster från nyaste Ottobre men omändrad. Tyget är från Fabriina och ugglan som är på shortsen från Buttinette.
2. Ljusblå frotebyxor i storlek 98. Mönster High Jump omändrad. Samma tyg som är använt till shortsen.
3. Bruna pyjamas shorts gjorda av en gammal tröja. Strl 98.
4. Pyjamaströja i storlek 104. Tyget är från Royal-Tuote
5. Pyjamasbyxor i storlek 104. Tyget från Ahkera Liisa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti