Sivut

keskiviikko 12. kesäkuuta 2013

Nati nati

Aina välillä löydän kirpparilta vaatteita joiden kangas on hyvässä kunnossa. Ja vaikka niistä ei ole suoraan käyttöä niin laitan ne jemmaan odottamaan oikeaa ideaa ja tarvetta.

Näiden yöpaitojen teko oli aika helppo kun ne olivat ennestään pitkät mekot tai yöpaidat isommassa koossa vain.

Ibland hittar jag på loppis kläder vars tyg är ännu i relativt gott skick. Jag har inte speciellt användning av dem som de är utan de lägger jag i skåpet att vänta på ett lämpligt syprojekt.

Dehär nattlinnena var enkla att förverkliga för de var klänningar eller nattlinnen men i betydligt större storlekar.


Tähän yöpaitaan käytin saman kaavan minkä olen tehnyt ja josta olen ommellut Annille pari tunika.

Till denhär nattlinnet har jag använt mösntret jag har ritat och sytt ett par tunikor av. 

Tätä yöpaitaa vaati ainoastaan kavennusta eli kavensin hihat ja mekon muutamalla sentillä. Pituuteen ei saanut koskea kun hän halusi siitä pitkän.

Den här var enkel, jag tog bara in ärmarna och i sidorna med några cm. Längden ville Anni behålla såhär.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti