Sivut

tiistai 9. heinäkuuta 2013

Minä itse

Lasten kaapit ovat täynnä vaatteita ja syksyä varten en jaksa vielä ommella vaatteita heille. Syksyyn on vielä piiiitkäää aikaa :) Nyt olen ajatellut vai itseäni ja tehnyt itselleni.

Barnens skåp är överfyllda med kläder och orkar inte ännu börja förbereda hösten. De är ännu lääänge till hösten :) Nu har jag tänkt bara på mig själv.

Ennen meidän kesäloma reissua tein itselleni pari vaatetta mitä en ole vielä esitellyt blogissani vielä, koska ne valmistui vähän ennen kuin lähdettiin matkaan. Ajattelin että voin kuvata ne matkalla, mutta me olemme niin huonoja ottamaan kuvia vaikka kamera on aina mukana.

Före vi drog på resa sydde jag lite resekläder till mig själv som jag inte hunnit blogga om ännu. De blev färdiga kort före vi åkte iväg och jag tänkte att jag hinner fota dem under resan. Men vi är urdåliga på att fotografera. Kameran är alltid nog i väskan, men den blir sällan upptagen ur väskan.

Ensin tilasin mustaa Apple pieta Fabriinala, ja sitt näin ompelu kaverilla se vihreä ja päätin että on ihan pakko saada vihreä ja turkoosi Apple Pieta. Se on vaan niin ihana kuosi josta voi tehdä itselle vaatteita. Anni varasi heti itselleen vihreällä pohjalla oleva ja itselleni ompelin mekon. Tähän mekkoon olen oikeastaan käyttänyt useampi kaava. Osan on Onion kaavasta, mutta "hihansuut" taas omasta kaavasta piirretty. Mutta lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen. Koko on noin M.

Jag hade tidigare beställt från Fabriina Apple pie på svart botten och när jag såg en syjunttis ha den i grön så måsta jag bara ha den, och beställde samtidigt även denhär på turkos botten. Jag bara älskar denhär designen. Passar jättebra på vuxen kläder. Anni reserverade direkt den gröna så jag sydde en klänning av den turkosa till mig själv. Mönstret är kombinerad av Onion och en som är av eget mönster. De var lite klurigt att få den å sitta bra, men jag är mycket nöjd med slutresultatet. Storleken är M.

 

Itselleni tein myös Summer Basicin, vähän muunneltuna, Laitoin etukappaleeseen vähän lisää kangasta että pystuin rypyttää. Tästä tuli ihan mielettömän ihana vaate jota on kiva käyttää farkkujen kanssa. Kaava on koossa 40. Kangas on viskoosiherseytä ja ostettu Lillestoffilta.

Till resan gjorde jag också en Summer Basic,dock lite omändrad. Lade till lite extra tyg där framme för att få in lite rynkor som gör tröjan lite lösare. Storlek 40 och tyget är tjockare viskosjersey från Lillestoff. Denhär blev definitivt en favorit att ha med jeansen.



Ompelun ohella olen löytänyt energiaa fiksata kotiamme myös. Muutimme tänne kun olin raskaana ja väsynyt. 3 vuotta on hurahtanut ohi vauhdilla ja en ole tehnyt sen koommin mitään sisustamista. Mutta pikkuhiljaa alkaa hahmottua kuinka haluan kotimme. Huonoja ostoksia on tullut tehty näiden vuosien aikana, mutta onneksi on kirpparit mihin voi laittaa myyntiin :)

Det har inte varit så myki tid över att sy nu för jag har haft så mycket energi till att fixa och inreda hemmet. Vi flyttade in för 3 år sen då jag var gravid och trött. Har inte orkat under dehär åren göra så mycket, men på ett sätt är det bra för nu börjar de falla på plats hur jag vill ha det :) En del bad investments har blivit gjorda under dehär åren men tur att det finns loppis man kan sälja onödiga grejerna på :)

1 kommentti:

  1. Tosi kivoja! Mä rakastan raitoja, joten tuo raitapaita olis syksyksi töihin ihan mahtava!

    VastaaPoista