Sivut

lauantai 10. elokuuta 2013

Mönsterkonstruering - Kaavan tekoa

Jag har länge drömt om att sy en tröja som täcker rumpan och med krage. Lite svårt att förklara. Igår körde jag igång projektet och ritade mönster till tröjan. Kollade på en vanlig tröjmönster jag sytt lite av axel måtten osv. Den blev lite stor och kragen blev för låg men den är urskön att ha på sig :)


Olen pitkään haaveillut paidasta joka peittää pepun ja jossa on kaulus. Vähän vaikeasti selitetty mutta kuvat kertoo tarkemmin. Eilen aloitin projektin ja piirsin kaavan tälle. Otin olka mittoja tavallisesta paidasta ja siitä piirsin sitten oman kaavan. Siitä tuli vähän liian iso ja kaulus on aivan liian matala. Muuten olen tyytyväinen ja tää on niin mukava pitää päällä.



Tyget är köpt från Tallin förra sommaren och väntat i skåpet på denna projekt. Spetsen köpte jag när jag nu var i Tallin.

Kangas on viime kesänä ostettu Tallinnasta. Pitsi ostin nyt Tallinnasta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti