Sivut

sunnuntai 18. elokuuta 2013

Savaway - Paapii yllätys

Eräässä ompeluryhmässä jossa olen mukana pidetään säännöllisin välein haaste tehtävät johon voi halutessaan osallistua. Osallistuin tällä viikolla ensimmäistä kertaa Savaway haasteeseen ja tällä kerta tehtävä tarjosi Paapii josta sai tilata Savaway yllätyspaketin. En siis tiennyt tilatessaan mitä kangasta olisi tulossa. Perjantaina sai avata paketin ja sieltä paljastui punaista aita kangasta. Tämä kangas en välttämättä tilaisi muuten mutta mun mielestä on hauskaa kun tällaisen haasteen kautta joutuu oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja pitää miettiä laajemmin.

Heti nähtyään kankaan halusin tehdä siitä jotain itelleni, topin oli ensimmäinen ajatus. Kun pääsin töistä kotiin perjantaina ja oli enemmän aikaa tutustua kankaaseen totesin että siitä en saa kokonaista toppia, tai saan mutta se on sellainen makkaran kuori :D.

Selasin kaavalehtiä löysin kirjasta Från hood till skjortklänning Ruby dress, jota olen ihaillut jo aikaisemmin. Ongelma oli mitä kangasta yhdistän tähän. Ainoa sopiva mitä kaapissa löytyi oli valkoinen pitsikangas. Päässä välähti kuva paidasta mitä näin Tallinnan kaduilla enemmän kun kerran. Pitsisen takakappaleen. Ei kun tuumasta toimeen ja lopputulos on tämä:

 Tästä tuli kyllä aikas kiva :)
Den här blev riktigt snygg :)

I en sygrupp jag är med i hålls utmaningar med jämna mellanrum som man kan delta i om man känner för det. Jag beslöt att delta för första gången den här veckan och utmaningen bjöd Paapii på. Man skulle beställa en hemlig Savaway paket från Paapii. Jag visste inte alls vilket tyg som jag skulle få. På fredag morgon fick man öppna paketet och där fanns en bit röd "aita" tyg. Normalt skulle jag antagligen inte beställa det här tyget, men det är det som jag tycker är så bra med såna här utmaningar. Man måste gå ut ur the comfortable zone och tänka på ett nytt sätt.

Jag visste direkt när jag såg tyget att den ska bli nåt till mig själv, top var första tanken. När jag kom hem från jobbet och hade mera tid att studera tyget konstaterade jag att den räcker inte till en hel top, eller jo, tille en korvskinn :)

Jag bläddrade i sömnadstidningar och stötte på Ruby dress i boken Från hood till skjortklännng. Problemet var bara vilket tyg jag skulle kombinera den här med. Enda passande tyget jag hittade i skåpet var en vit spetstyg. Då blixtrade till i huvudet bilder av en modell som jag så flera gånger på Tallins gator. En top med helspets rygg.

Såhär blev slutresultatet!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti