Sivut

maanantai 28. lokakuuta 2013

Burda kaavan kokeilua

Ystäväni oli tehnyt Burda lehdestä 9/2013 kivan paidan ja päätin itsekin kokeilla sama kaavaa. Ensimmäinen testiversio oli EK:n palapuolelta löydettyä ohutta trikoota. Siitä tuli liian lyhyt ja muutenkin istuvuus ei ollut hyvä.

En halunnut antaa periksi vaan annoin kaavalle vielä yhden mahdollisuuden. Tämä kangas on neulos jonka löysin Berliinistä ja se on niin pehmeä ja lämmin. Tästä tuli ihan kiva, helmaan en ole vielä ihan tyytyväinen mutta se menettelee :)
Koko 38.


 
Min vän hade gjort från Burda tidningen 9/2013 en jättesnygg tröja och jag bestämde att prova på samma mönster. Min första testversion var av ett tunt trikåtyg som jag hittat på EK.
Den blev för kort och inte alls trevlig att ha.
 
Skam den som ger sig. Jag beslöt att ge den ännu en chans. Denna gång med en stickad tyg som är
både mjuk och varm hittad i Berlin.
Nu gjorde jag den längre och den blev mycket bättre, fållen är jag inte helt nöjd med
men den har blivit använt mycket.
Storlek 38

2 kommenttia: