Sivut

sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Sylandia 1/2014

1 dygn av syjunttisar, symaskiner, god mat, lite sömn, flera meter tyg och mönsterpapper
men framför allt 1 dygn av den bästa inspiration man kan få.
Jag har varit utan inspiration och laddning för sömnad, det var jättesvårt att komma igång med förberedandet inför årets första sylan. 

Fredag morgon, ca 6 timmar före sylan start så kom den, inspirationen.
Hann klippa till nå lite men fick slänga ner i väskan en del tyger för att ha nåt att göra under de 24 timmarna på sylan.

Men med god planering i syandet fick jag rätt bra med kläder sytt. Jag gjorde så att t.ex. sydde allt rött som skulle sys på overlock på band och sen när allt var sytt klart med overlock flyttade jag till andra symaskinen för att sy de sista sömmarna till kläderna. Så jag hade flera kläder på gång samtidigt.


Dessa sydde jag till dottern!
Hood tröja i college, tyget har jag fått av en vän, mönster Ottobre
Matchande byxor i college, tyget köpt på en lokal tygbutik, mönster Burda
Top i samma tyg som hennes julklänning var, mönster egen.
Pyjamas, Mönster Ottobre, tyg: tröjan Tyskland, byxor Liandlo
Kurre klänning, mönster egen, tyg Nosh Organics
Leggins, mönster SK 1/09, tyg Buttinette
Lade en blomma på knät till ett par leggins var det kommit ett litet hål.


Sonen fick dehär kläderna!
Kurretröja av tyg från Nosh Organics, mönster Ottobre
Randiga velourbyxor, tyg från lokal butik. Mönster Ottobre
Gråa stretch college byxor med blåa fickor tyg Eurokangas, mönster Ottobre
Brandbils tröja, tyg från lokal butik, mönster Ottobre
Mörkblåa collegebyxor med påstrykbara bilder, tyg Buttinette mönster Ottobre
Långkalsonger med elefanter, tyg Znok, mönster egen kombination.
Frotee byxor med traktorer, tyg Ellen & Elviira, mönster Ottobre.


Några provbilder av kläderna:





 Ekorren gjorda med Hot Fix påstrykbara ark.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti