Sivut

torstai 6. helmikuuta 2014

I'm sewing again...

Kuukauteen en ole ommellut kun kaksi traktoripaitaa. Muuten ompelukoneet ovat olleet sivussa ja en ole koskenut niihin. Kankaita olen sen sijaan ostanut vähän ahkerammin, en uskalla edes ajatella summaa mitä on mennyt kankaisiin.
Viimeiset 4 viikkoa ollaan sairasteltu aika paljon ja energiaa ei ole ollut paljon ylimääräistä. Kutonut olen paljon iltaisin ja pian on toinen projekteista valmis. Toinen projekti on sen verran iso että siinä menee vielä tovi.
 
Sen lisäksi olen myös pitkästä aikaa scräpännyt. Kun esikoinen syntyi päätin tehdä valokuvaalbumit tarinoina ja sitä olen tehnyt pian 7 vuotta. Kun poikamme syntyi 3,5 vuotta sitten oli ihan luonnollista tehdä myös hänelle hienot valokuva albumit.
Lapset rakastavat katsoa valokuvaalbumit ja jotenkin tuntuu että ne muistaa tapahtumat paremmin kun ne on hienosti esitelty ja olen kertonut tapahtumasta jotain.
 
Tämäkään ei ole mikään halpa harrastus kun scrapbooking materiaalit maksaa aika paljon. Minulle se on terapiaa ja saan antaa ihanan muiston meidän lapsille heidän lapsuus vuosista.
Pitää katsoa kuinka kauan vielä jaksan tehdä, nyt on ainakin eteen tullut ongelma löytää oikeanlaiset albumit. Tiimarista hamstrasin pari vuotta sitten erinomaiset albumit ja nyt viimeinen niistä on jo täytetty ihanilla muistoilla.
 
EILEN kaivoin esille kaavan minkä leikkasin jo Sylandiassa tammikuun alussa.
Aah, sitä tunnetta kun istahdin koneen ääreen ja rupesin ompelemaan.
Sitä ei voi kuvailla.
Ai että mä oon ikävöinyt mun ompelukoneet.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------
 
På en månad har jag sytt endast två traktortröjor. Resten av tiden har de varit undanlagda och jag har inte ens rört dem. Tyvärr har det inte varit samma torka på inköpsfronten. Jag har köpt massor med nya tyger och jag vågar inte räkna ihop summan som gått åt i tygerna.
Vår familj har varit mycket sjuk i januari och största delen av energin har gått åt att ta hand om oss.
På kvällarna efter att barnen gått och sova har jag suttit i soffan och stickat. Snart är projekt nummer 1 färdig och projekt nummer 2 är det en del att göra på ännu :)
 
Jag har inte bara suttit och rullat tummarna hela januari, jag har också hållit på med scrapbooking.
Jag började på med att göra fina fotoalbum när vår dotter föddes för snart 7 år sen och det kändes ganska naturligt att göra till vår son också när han kom till välrden för 3,5 år sen.
Barnen älskar att titta i fotoalbumen som har fina färger och ger dem en berättelse. På något sätt känns det som om de kommer ihåg olika händelser bättre.
 
Tyvärr är denhär hobbyn inte heller gratis. Scrapbooking är för mig en form av terapi och det är en verkligen fin gåva jag kan ge till mina barn. Jag kommer att fortsätta så länge jag orkar.
Jag har fått problem med att hitta album att göra i. För ett par år sen hamstrade jag på Tiimari album som inte längre finns och det jag köpte har nu alla fyllts med fina minnen.
 
IGÅR var den stora dagen då jag plockade fram symaskinerna igen. På sylandia i början av januari klippte jag till en klänning till dottern. Nu började jag först sy klänningen som måste bli färdig till nästa vecka när hon har sin födelsedag.
Jag har saknat mina symaskiner så otroligt mycket.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti