Sivut

keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Lisää traktoreita...

Leikkasin tän hupparin jo tammikuun alussa Sylanilla.
Silloin mulla ei ollutkaan mukana oikeanväristä resoria ja suunnittelin tekeväni taskut erivärisestä kankaasta, ja projekti jäi makamaan kuukaudeksi.
Mun kangaskätköistä ei kuitenkaan löytynyt sopivan sävyistä kangasta joten päätin laittaa taskuihin samaa traktorikangasta ja kanttasin oranssilla resorilla.
Tästä tuli niin ihana ja pirtsakka.


Kun illalla sain paidan valmiiksi näytin pojalle ja sen ilme oli niin ihana. Paita meni mukaan sänkyyn ja paita kainalossa poika on nukkunut yön. Aamulla paita päällä poika meni päiväkotiin.
Kaava on OB 4/2013 koko 104.
Kangas Ellen & Elvirasta




Jag klippte till denhär tröjan redan i början av januari på Sylan.
Men då hade jag inte med mig rätt nyans av orange och hade i tankarna att lägga enfärgat tyg inuti fickorna som jag inte heller hade med mig så projektet lades till sidan för en månad.
I mitt tygföråd jag jag dåligt med orange färgat tyg och inte heller hade jag nån annan färg att matcka tröjan med. Jag beslöt att sätta samma tyg i fickorna och kanta med orange mudd.
Den här blev jättefin och pigg.

Igårkväll när jag fick den färdig och visade den till sonen sken hans ansikte upp och han kramade tröjan. Den tog han med sig i sängen och har legat och kramat den hela natten.
Idag åkte tröjan på när han for till dagis.
Mönstret är från Ottobre 4/2013 strl 104.
Tyget är köpt på Ellen & Elvira


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti