Sivut

tiistai 13. tammikuuta 2015

Takkeja takkeja

Sylandia no 1 vuosi 2015. 
Jo perinteeksi muodostunut Sylandia pidettiin loppiaisena ja tällä kerta minulla ei ollut suuri määrä vaatteita mitä tehdä. 
Päätin tehdä kummallekin lapselle jo pitkään suunnittelemat takit.
Eliaksen takin ehdin etukäteen valmistella että oli vain ryhtyä ompelemaan kun sylandia alkoi.
Kaavan olen ottanut Ottobre 1/2013 lehdestä ja pienillä muutoksilla sain kaavan mihin olin tyytyväinen. Takin koko on 116.
Kangas olen muistaakseni löytänyt Ikean poistonurkasta joskus. Hupussa on fleece ja takissa puolipaksua vuorikangasta. Vuorikangas oli omasta jemmasta ja pituudeltaan ei ihan riittänyt. Takakappaleeseen sauman päälle ompelin traktorinauhan.

Takki oli kivaa ja haasteellista ommella ja lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen. Kaikki onnistui paremmin kuin odotin.


Annin takkia tein Ottobre 4/2013 lehden kaavasta, hieman muokkasin kaavan. Takki on tehty koossa 128. Tämä takki ei sujunut ihan niin hyvin kun Eliaksen takki, aika paljon takkuamista oli ja meinasin jo luovuttaa mutta sain kun sainkin kotona takki valmiiksi.
Kangas on vanhempi Ikean kuosi minkä olen löytänyt kirpparilla.
Hupussa on fleeceä ja tähän olen käyttänyt ohutta vuorikangasta.
Lopputulokseen olen kyllä tyytyväinen.

Sovituskuvia







3 kommenttia:

  1. Sulle olisi haaste odottamassa :) http://mekkosirkus.blogspot.fi/2015/08/liebster-award.html

    VastaaPoista