Sivut

perjantai 21. elokuuta 2015

Liebster Award


Blogini on ollut hiljaiselossa muutaman kuukauden ajan kun aikaa on kortilla.
Käsityöblogeja en ole viime aikoina seurannut kovin ahkerasti, 
tuntuu että innostus istua läppärin ääreen illalla ei ole kun työssä istuu pitkät päivät koneella. 
Blogihaaste löysi kuitenkin minut ja kiitos siitä kuuluu Mekkosirkukselle.
Jospa tästä saisi taas innostusta päivittää blogia vähän säännöllisemmin :)

Haasteen säännöt menevät siis näin:
1. Kiitä sinut nimennyttä bloggaajaa ja laita linkki hänen blogiinsa.
2. Vastaa sinut nimenneen bloggaajan 11 kysymykseen.
3. Nimeä ja linkkaa 11 Liebster Awardin ansaitsevaa blogia, jolla on alle 200 seuraajaa.
4 Keksi 11 uutta kysymystä nimitetyille.


Tässä vastaukseni Mekkosirkuksen esittämiin kysymyksiin

1. Miten innostuit ompelemisesta?
Ompelu on ollut läsnä aina. Äitini ompeli melkein kaikki mun ja mun sisaruksien vaatteet. Teininä ompelin pikkusiskon kanssa tosi paljon itsellemme. Kun esikoinen syntyi innostuin ompelemaan monen vuoden tauon jälkeen jotain, mutta ne eivät koskaan ollut käytössä, niin kamalat niistä tuli. Kun odotin toista lastamme kuulin ystävältä että hän oli mennyt Syjunta nimiselle kurssille ja siitä itselle heräsi taas kiinnostus että josko minäkin. Seuraavana syksynä ilmoittauduin samalle Syjunta kurssille ja todellinen ompeluinto syntyi. Lisäksi Syjuntan kautta sain paljon uusia samanhenkisiä ystäviä.

2. Onko sinulla harrastuksia käsitöiden lisäksi?
Tällä hetkellä en ehdi tehdä niin paljon käsitöidä mitä haluaisin sillä lapset, työ ja mun toinen harrastus vie liikaa aikaa. Mun toinen harrastus on liikuntaa. Rakastan pyöräilyä, juoksemista ja vaeltamista. Näiden parissa menee paljon aikaa ja parasta siinä on että pystymme harrastamaan perheenä. Koko perhe on usein yhdessä liikkumassa.

3. Kenelle ompelet?
Ensisijaisesti ompelen lapsilleni, mutta myös itselleni ja miehelleni ompelen paljon. Jonkin verran olen tehnyt tilaustöitä ja sitten lahjoiksi olen ommellut vähäsen.

4. Lempikaavasi?
En tiedä onko mulla mikään tietty lempikaava. Olen aika laiska piirtämään kaavoja joten perusvaatteisiin käytän yleensä yksi ja sama jota sitten ilman kaavaa muokaan halujeni mukaan. Välillä onnistuu hyvin ja toisinaan vähän huonommin :)

5. Mikä olet ammatiltasi?
Ammatiltani olen Operatiivinen ostaja Metalliteollisuudessa. Olen ollut saman yrityksen palkkalistoilla nyt 7 vuotta ja viihdyn hyvin miespainotteisessa työympäristössä. Onneksi siellä on muutama "nais sielunkumppani" :)

6. Suosikkikangaskauppias?
Oi, niitä on monta. Ainola, Majapuu, Pehemiä, Jonic-textil..... Lista on pitkä. Tilaan yleensä sieltä mistä löydän mieluisia kankaita. Tällä hetkellä olen erittäin tykästynyt Leena Rengon piirtämiin kuoseihin.

7. Ompeletko tarpeeseen vai ompelemisen ilosta?
Sekä että. Yleensä tarve on takana mutta jos en nauti tai ei innosta ompelemaan saatan ostaa tarvittavat vaatteet kaupasta. Ompelu on mulle terapia ja hengähdys hetkiä ja pyrin pitämään se sellaisenaan. En halua että siitä tulee stressimomentti.

8. Minkä uuden ompelemiseen liittyvän asian suunnittelet ompelevasi?
Keväällä aloitin takki projektin itselleni. Se jäi kun ei inspis riittänyt toteuttaa sen. Sen suunnittelen ompelevani syksyn aikana. Lisäksi "listalla" on muutama paitaa itelleni, huppareita ja perusvaatteita.

9. Mitä blogia luet mieluiten?
Viime aikoina olen ollut huono seuraamaan blogeja mutta kun luen blogeja ne ovat ompelublogit, treeniblogit tai sisustukseen liittyviä blogeja.

10. Miten päädyit aloittamaan bloggaamisen?
Aloitin bloggaamisen kun halusin jakaa ompeluksiani muille käsityöihmisille. Lisäksi mun pikkusisko asui silloin Australiassa ja sitä kautta hän pääsi osalliseksi meidän elämää blogin välityksellä.

11. Mikä on lempimateriaalisi?
Tällä hetkellä käytän paljon trikoota ja joustocollege. Joustocollegesta pidän erityisen paljon koska siitä tulee niin kivoja vaatteita.

Haastan seuraavia blogeja mukaan:

Kysymykseni haastetuille:
1. Mikä on sun käsityö historia?
2. Millainen tunne tulee kun jokin haastava ompelus onnistuu?
3. Oletko kangashamstraaja?
4. Mitä musiikkia kuuntelet kun ompelet?
5. Harrastatko muita käsitöitä kun ompelu?
6. Suosikki kuosisuunnittelijasi?
7. Mitä muuta sun elämään kuuluu ompelun lisäksi?
8. Onko joku tietty henkilö vaikuttanut ratkaisevasti että olet innostunut ompelusta?
9. Lempimateriaali?
10. Mitä puutarhassasi kasvaa/ Mitä kasvaisi puutarhassasi jos sulla olisi sellainen?
11. Oletko aamu vai ilta ihminen?




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti